Spletni seminar »Izzivi hibridnega dela« (12. november 2025)

12. 11. 2025 ob 11:00 - 12. 11. 2025 ob 13:00

Hibridno delo postaja stalna organizacija dela v mnogih organizacijah, saj ponuja trajne koristi tako za organizacije kot za delavce. Čeprav se delodajalci srečujejo s težavami pri tradicionalnem ocenjevanju tveganja na domu delavca, so ocene tveganja potrebne bolj kot kdaj koli prej. Zato je pomembno izboljšati naše znanje o praksah in praktičnih orodjih, povezanih z varnostjo in zdravjem pri delu na domu.

Hibridno delo je oblika organizacije dela, pri kateri zaposleni izmenično delajo v pisarni in na daljavo. Močno se je razširilo v času pandemije covida-19, ko so se organizacije in zaposleni morali razmeroma hitro prilagoditi novim okoliščinam, pri čemer so se učili sproti, zlasti tisti, ki niso imeli predhodnih izkušenj z delom na daljavo. Po pandemiji so številni delodajalci začeli omejevati hibridno delo s ciljem vračanja delavcev v pisarne, kar je sprožilo razpravo o prihodnosti dela.

Danes obstaja široko soglasje, da koncept hibridnega delovnega mesta – ki se je uveljavil v času pandemije kot začasna rešitev – postaja stalna organizacija dela v mnogih organizacijah, saj ponuja trajne koristi tako za organizacije kot za delavce. Nedavna študija ugotavlja, da tako delodajalske organizacije kot sindikati v različnih državah in gospodarskih dejavnostih obravnavajo hibridno delo kot »win-win« rešitev, ki je koristna za vse strani in lahko prinese potencialne koristi tako za uspešnost organizacije kot za dobro počutje zaposlenih.

Hibridno delo prinaša priložnost za odmik od tradicionalne organizacije dela in vodstvenih praks, povečanje avtonomije pri delu, sprejetje pristopa, usmerjenega v rezultate, večanje medsebojnega zaupanja in izboljšanje delovnih pogojev. Zaposleni pridobijo čas, ki bi ga potrebovali za pot na delo in z dela, koristi pa lahko prinaša tudi avtonomija pri izbiri kraja in časa dela. Rezultat je lahko večja sposobnost usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, večje zadovoljstvo z delom in večja individualna uspešnost. Za delodajalce pa lahko hibridno delo pomeni znatne prihranke pri stroških zaradi zmanjšanja pisarniških prostorov in povračil stroškov za pot na delo in z dela. Poleg tega prispeva k nižji fluktuaciji zaposlenih ter večjemu zanimanju novih kadrov za delo v organizaciji. Lahko je tudi ključnega pomena za doseganje bolj strateških ciljev organizacije, vključno z učinkovitejšimi praksami organizacije dela, izboljšano kakovostjo proizvodov ali storitev, večjo odpornostjo in povečano sposobnostjo za inovacije.

Vendar pa je hibridno delo z vidika kakovosti delovnega časa dvorezen meč: po eni strani lahko zagotovi večjo prožnost pri urejanju delovnega časa in načrtovanju urnika, kar je pogosto povezano s prihrankom časa, ker ni treba potovati na delo in z dela. Po drugi strani pa raziskave kažejo, da lahko hibridni delavci podaljšajo svoje delovne dneve in delajo več ur, ker se meja med delom in zasebnim življenjem zabrisuje.

Pri delu na daljavo večina ljudi dela od doma. To je lahko pozitivno za zdravje in dobro počutje delavcev, saj zmanjšuje nekatere stresne okoliščine (na primer stres, povezan s prevozom na delo in z dela), omogoča več časa za počitek in okrevanje ter zdrave navade. Vendar pa so lahko delavci, ki delajo od doma, bolj izpostavljeni ergonomskim in nekaterim drugim dejavnikom tveganja za zdravje. Delavci morda nimajo zadostnega prostora ali sredstev, da bi svoje delovno mesto doma uredili v skladu s standardi varnosti in zdravja pri delu, medtem ko je nadzor delovnih prostorov doma oviran zaradi stroškov in zasebnosti. Pisarne v prostorih delodajalca po drugi strani običajno zagotavljajo ustrezne ergonomske pogoje, zato delodajalci neradi nosijo dodatne stroške za ureditev delovnih postaj na domu.

Organizacije, ki zagotavljajo hibridno delo, so soočene z vrsto izzivov. Prihaja namreč lahko do podobnih težav v komunikaciji, sodelovanju in usklajevanju delovnega tima, ki so pogoste pri geografsko razpršenih timih. Vodenje hibridnih timov zato zahteva opolnomočenje zaposlenih, učinkovito in transparentno komunikacijo vodij, gradnjo odnosov v timih in obojestransko zaupanje. Večjo pozornost je potrebno posvečati spodbujanju in zagotavljanju ustrezne socialne in čustvene podpore med sodelavci in s strani nadrejenih. Čeprav ima srednji management veliko večjo odgovornost pri upravljanju komunikacije v primeru hibridnega dela, pa so ankete pokazale, da le nekatere organizacije zanje zagotavljajo posebno usposabljanje kot podporo pri upravljanju hibridnega dela.

Na seminarju bodo predstavljene ugotovitve najnovejših raziskav o hibridnem delu, ki sta jih izvedli Evropska fundacija za izboljšanje življenjskih in delovnih pogojev (Eurofound) ter Evropska agencija za varnost in zdravje pri delu (EU-OSHA). Razpravljali bomo o tem, kako lahko z dobro zasnovano hibridno organizacijo dela, tako doma kot v prostorih delodajalca, hibridno delo ohrani številne prednosti dela na daljavo, kot sta avtonomija ter ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, in hkrati zmanjša nekatere njegove slabosti, kot so na primer tehnološki stres, socialna izolacija, manjša povezanost delovne skupine itd. Razpravljali pa bomo tudi o potrebi po dodatnem usposabljanju s področja organizacije in upravljanja hibridnega dela za srednji management.

Program seminarja (v slovenščini)

Programme of the seminar (in English)

Potrdilo MDDSZ o potrditvi programa usposabljanja in dodelitvi točk

Posnetek seminarja v slovenščini (simultano tolmačenje)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recording of the seminar in English (simultaneous translation)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vse pravice pridržane. PowerPoint predstavitev in posnetkov ni dovoljeno razmnoževati ali razpošiljati v kakršni koli obliki brez predhodnega pisnega dovoljenja avtorjev in Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Prav tako gradiva ni dovoljeno predelati. 

10.00–10.05

Uvodna pojasnila moderatorke

prof. dr. Simona ŠAROTAR ŽIŽEK

Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru

 

10.05–10.15

Uvodni govor

Lidija ŠUBELJ, generalna direktorica Direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

 

10.15–10.45

Oblikovanje prihodnosti dela: evropske strategije hibridnega dela

Jorge CABRITA, višji vodja raziskav

Evropska fundacija za izboljšanje življenjskih in delovnih razmer (Eurofound)

PowerPoint predstavitev (v angleščini)

 

10.45–11.00

Razprava

 

11.00–11.30

 

Hibridno delo: nove priložnosti in izzivi za varnost in zdravje pri delu

Emmanuelle BRUN, višja vodja raziskav

Evropska agencija za varnost in zdravje pri delu (EU-OSHA)

PowerPoint predstavitev (v angleščini)

 

11.30–11.45

Razprava

 

11.45–12.00

Aktivni odmor: usmerjene vaje za vzdrževanje zdravja in delazmožnosti

Janja RAK, magistra kineziologije in diplomirana delovna terapevtka

ZAP FITCORP / Medicina dela, prometa in športa

 

12.00–12.30

Hibridno delo zahteva nov pristop k vodenju organizacije

prof. dr. Simona ŠAROTAR ŽIŽEK

Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru

PowerPoint predstavitev (v slovenščini)

 

12.30–12.45

Razprava

 

12.45-12.55

Zaključki

mag. Nikolaj PETRIŠIČ, vodja Sektorja za varnost in zdravje pri delu

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

 

12.55-13.00

Napo film

 

 

Dodatni viri informacij:

Eurofound: publikacije o delu na daljavo in hibridnem delu (2009-2025)

Eurofound: Understanding the management challenges in hybrid work: A literature review (delovni dokument, 2025)

Eurofound: Hybrid workplaces in the EU: Lessons from case studies in the public and private sectors (delovni dokument, 2025)

Eurofound: Shaping the future of work: Inside Europe’s hybrid work strategies (članek, 2025)

Eurofound: Hybrid workplaces in the post-COVID-19 era: Austria – Case study 1 (delovni dokument, 2025)

Eurofound: Hybrid workplaces in the post-COVID-19 era: Austria – Case study 2 (delovni dokument, 2025)

Eurofound: Is Europe's teleworking experiment coming to an end? (podkast, 2025)

Eurofound: Future of work: Are we ready for tomorrow? (blog, 2025)

Eurofound: The hybrid workplace: Ensuring benefits for workers and organisations (napotki za politiko, 2025)

Eurofound: Hybrid work: A new management challenge (raziskovalno poročilo bo objavljeno spomladi 2026)

EU-OSHA: Evropska kampanja Zdravo delovno okolje 2023-25: Varno in zdravo delo v digitalni dobi

EU-OSHA: Pet prioritetnih področij evropske kampanje Zdravo delovno okolje 2023-25: Varno in zdravo delo v digitalni dobi  

EU-OSHA: Delo na daljavo in hibridno delo kot prioritetno področje evropske kampanje Zdravo delovno okolje 2023-25: Varno in zdravo delo v digitalni dobi

EU-OSHA: Prvi izsledki 4. evropske raziskave podjetij o novih in nastajajočih tveganjih (ESENER-4, 2024)  

EU-OSHA: Anketa OSH Pulse za leto 2025  

EU-OSHA: Spletna orodja za ocenjevanje tveganja OiRA

EU-OSHA: Publikacije na temo digitalizacije delovnega okolja

EU-OSHA: Regulating telework in a post-COVID-19 Europe: recent developments

Objavljeno dne 12. 11. 2025

Nazaj